Joggingul este unul din sporturile care ne ajută să ne menţinem în formă, arzând calorii şi menţinând o inimă sănătoasă. Chiar dacă este o activitate sportivă uşoară şi plăcută, trebuie să ţinem totuşi cont de cinci sfaturi simple legate de postura corpului atunci când alergăm.

Trebuie să alergi uşor şi să ai o postură dreaptă. Îţi poţi imagina că eşti o marionetă legată de sfori, gravitaţia acţionează asupra ta şi îţi aliniază capul, trunchiul, bazinul. Ţine bărbia sus şi fixează-ţi privirea înainte.

2. Umerii relaxaţi, braţele flexate

Este important să ai umerii relaxaţi, coatele în unghi de 90 de grade, iar braţele să le balansezi de la piept la şold. Dacă nu controlezi mişcarea, alergarea va deveni neplăcută şi vei consuma energie degeaba.

3. Aterizare pe talpă

Este recomandat să calci pe talpă şi de acolo să-ţi iei avânt. Dacă aterizezi pe călcâie, vei aveam probleme la spate, iar dacă calci pe degetele de la picioare, îţi vei suprasolicita muşchii gambei.

4. Alergare în linie dreaptă

Contează să aterizezi pe piciorul drept, în aceeaşi linie cu genunchiul şi şoldul. Pentru a realiza această mişcare, înclină-te puţin în faţă.

5. Pumnii relaxaţi

Mâinile trebuie să fie relaxate, astfel nu vei face altceva decât să consumi energie fără vreun folos. În acest mod, joggingul va fi o activitate extrem de plăcută.